4.13.2011

ემოციათა გეოპოლიტიკა-1

დომინიკ მოისი, "ემოციის გეოპოლიტიკა, რა ფორმას აძლევენ მსოფლიოს შიში, დამცირება და იმედი", ფლამარიონი, პარიზი,2008. ავტორი არის საფრანგეთის საერთაშორისო ურთიერთობათა ინსტიტუტის ერთ-ერთი დამფუძნებელი წევრი. უძღვნი მამაჩემი ჟიულ მოისის ხსოვნას. მისი ნომერი ოსვენციმში იყო 159721,ის გადაურჩა შიშს და დამცირებას იმიტომ რომ ჩემთვის იმედი ესწავლებინა.

წინათქმა : 
 2008
წლის 4 ნოემბერს მთელს მსოფლიოში მილიონობით ადამიანის მსგავსად მე ვნახე თუ როგორ ზეიმობდნენ პრეზიდენტი ბარაკ ობამას არჩევას გრანტ პარკი და ჩიკაგო. ეს იყო ემოციით დატვირთული ხატები. ამ სამახსოვრო ღამის უძლიერესი სიმბოლოდ ჩემთვის დარჩა სიხარულის ცრემლები რევერენდი ჯესი ჯეკსონის სახეზე. ამან მე გამახსენა თითქმის 20 წლის წინ ნანახი სიხარულის ცრემლები დიდი რუსი ვილონჩელისტი მსტისლავ როსტროპოვიჩისა რომელიც ლტოლვილობის წლების შემდეგ მოზეიმე ბრბოს წინაშე უკრავდა კედლის ნანგრევებზე. გამარჯვებისა და შერიგების, მსოფლიოსთან ჰარმონიის ცრემლები,სიხარულზე მეტყველი,ემოციების, კარგი ემოციების მიერ ნაზიდი ცრემლები-მამაკაცებს და ქალებს შეეძლოთ ისტორიის შეცვლა როგორც უკეთესობისკენ ისე უარესობისკენ. 



ერთი თვეც არ იყო გასული და «ცუდი ემოციები» მოქმედებდნენ მუმბაიში, ქალაქში რომელიც განასახიერებს ინდოეთის იმედს. დამცირება გადაიზარდა ტერორისტულ ძალადობაში. 
 
«რატომ უნდა გაგვიკეთოთ ეს,ჩვენ თქვენთვის არაფერი დაგვიშავებია»,ეუბნებოდა მძევალი შეიარაღებულ ადამიანს მანამდე სანამ მას მოკლავდნენ. 

შენ გახსოვს ბაბრი მასჯიდი? იყვირა საპასუხოდ ერთ-ერთმა ტერორისტმა. ბაბრი მასჯიდი იყო ინდოეთის პირველი მოღოლი იმპერატორის მიერ XVI საუკუნეში აგებული მიზგითი რომელიც ინდუისტმა ექსტრემისტებმა დაანგრიეს 1962 წელს. «შენ გახსოვს გოდრა?», იკითხა მეორე თავდამსხმელმა. გუჯარატის ამ ქალაქში 2002 წელს იფეთქა რელიგიურმა ჯანყებმა რომლებიც გადაიქცა მაჰმადიანების წინააღმდეგ მიმართულ პოგრომად. 

ემოციათა გეოპოლიტიკა-2 :

by Gueorgui Mardjanichvli on 2010 წლის 18 04, კვირა, 18:35-
კარგი ევროპელის ოხვრა: «სიამოვნებით ვატარებდი ნიღაბს და შევიცვლიდი სახელს» (სტენდალი, კორესპონდენცია).
ემოციათა შოკიშეჯახება:
 «
მონდიალიზაცია შესანიშნავიამაგრამ ის არაა ჩვენთვის. ჩვენ არც აზიელები ვართ და არც დასავლელები. ჩვენ ვერ მივაღწევთ მას, ჩვენ არ ვიქნებით მისი ნაწილი».
სამოთხიდან გაგდებული 
ევა, მაზაჩო
ეს იყო 2000 წლის ზაფხული. მე მიმიწვიეს რათა გავძღოლოდი საერთაშორისო კონფერენციას მონდიალიზაციის შესახებ უნივერსიტეტში აკჰავაინ იფრანში,რომლის თანადამაარსებლებიც იყვნენ მაროკოს და საუდის არაბეთის მეფეები. აქ ძირითადად ასწავლიდნენ მენეჯმენტს და ახალ ტექნოლოგიებს. ლექციებს იქ მხოლოდ ინგლისურად კითხულობენ და იქაური სტუდენტები მოუხდებოდნენ კალიფორნიის უნივერსიტეტსაც. პირსაბური იქ აკრძალულია. ქალ-ვაჟნი ხელიხელჩაკიდებულნი დადიოდნენ და ხალისით წამოწვებოდნენ ხოლმე უნაკლო მინდორ-გაზონებზე რომელთა სიმწვანეც მკვეთრად განსხვავდება კამპუსის გარეთ არსებული მშრალი,უნაყოფო გარემოსაგან. 

ამ საერთაშორისო თავყრილობაზე ფრანგის ყოფნით დაინტერესებულმა სტუდენტებმა შემომთავაზეს საღამოს გატარება მათ საზოგადეოებაში. ისინი მელაპარაკებოდნენ ფრანგულად, ენაზე რომელიც მათთვის მაინც უფრო ახლობელია ვიდრე ინგლისური. ისინი მოხიბლული იყვნენ მონდიალიზაციით, მაგრამ მათ სურდათ მათი საკუთარი თავის და მათი მომავლის შესახებ ეჭვების გაზიარება. მე შემძრა ერთ-ერთი მათგანის მიერ გამოხატულმა უნდობლობამ საკუთარი თავის მიმართ : « მონდიალიზაცია არაა ჩვენთვის».

ემოციათა გეოპოლიტიკა-3

დომინიკ მუასი
by Gueorgui Mardjanichvli on 2010 წლის 19 04, ორშაბათი, 14:45-ზე
ძალის გადასვლა ამერიკიდან აზიაში ნაწილობრივ აიხსნება იდეალისა და სინამდვილის დაუმთხვევლობით, მათი კონტრასტით მეტისმეტად ბევრ დასავლურ და არადასავლურ ქვეყანაში...
მონდიალიზაცია და მეობითი ძიება: მონდიალიზაციის ხანაში თანამედროვე მსოფლიოს სირთულის გასაგებად აუცილებელია ამ მონდიალიზაციის ამსახველი და მასობრივი ინფორმაციის საშუალებების მიერ გაძლიერებული ემოციების გაგება. ემოციები თავის მხრივ გავლენას ახდენენ გეოპოლიტიკაზე. თუ კი გავიმეორებთ თომას ფრიდმანის სახელგანთქმულ მეტაფორას დედამიწა ისევ « ბრტყელია» ( Thomas L.Friedman,The World is Plat,London,Allen Lane,2005,// XXI საუკუნის მოკლე ისტორია//, ის როგორც არასდროს ჟინიანიც გახდა.

დომინიკ მუასი
ჩვენ მალე ვნახავთ თუ რატომ, მაგრამ თავიდან უნდა გავარკვიოთ თვითონ მონდიალიზაციის ბუნება ვინაიდან მრავალი არ იცნობს მას. თომას ფრიდმანმა თავის
წიგნში The Lexus and the Olive Tree» პედაგოგიკის კარგი დოზით მონდიალიზაცია განმარტა როგორც ცივი ომის შემდეგ დამყარებული საერთაშორისო სისტემა. მაგრამ ამ უკანასკნელისგან განსხვავებით ის არაა სტატიური:ის იწყებს დინამიურ და უწყვეტ პროცესს

ემოციათა გეოპოლიტიკა-4: XXI საუკუნე იქნება აზიისა და მეობისათვის ბრძოლის საუკუნეო,ფრთხილად,საუკუნემ შეიძლება დალეწოს ძველი ერები

by Gueorgui Mardjanichvli on 2010 წლის 20 04, სამშაბათი, 3:43-ზე
 XXI საუკუნე იქნება აზიის და მეობის საუკუნე... 
აღმოსავლეთით გატაცებული
ვან გოგი
დასავლელთა საფიქრალი ეხლა კონცენტრირებული ერთ კითხვაზე : როგორ სამყაროს დავუტოვებთ ჩვენ ჩვენს შვილებს? შთამბეჭდავი დემოგრაფიული ზრდა-9 მილარდი ადამიანი 2050 წლისთვის, პროგნოზების თანახმად, ენერგიის და საკვების გაიშვიათებასთან ერთად შეიძლება აღმოჩნდეს უდიდეს პლანეტარულ დაძაბულობათა თუ გადარჩენისთვისმეტიც, სიცოცხლის შენარჩუნებისთვის ომების დაწყების მიზეზი. 


რატომ იქცა დღევანდელი გლობალური სამყარო ნაყოფიერ მიწად რომელზეც ყვავიან,თუ არ ფეთქდებიან, ემოციები? პირველ რიგში იმიტომ რომ მონდიალიზაციამ შექმნა დაუცველობა და გააჩინა მეობის საკითხი. 

ვინ ვართ ჩვენ საზღვრების არმქონე და მუდამ ცვალებად სამყაროში? ვინ ვარ მე? მეობა მჭიდროდაა დაკავშირებული ნდობასთან და ის ან მისი არარსებობა გამოიხატება ემოციებით,იმედით,დამცირებით ან შიშით. 

წამყვანი ძალებია ფართო გაგებით ტექნოლოგიური და პოლიტიკური ცვლილებები რომლებიც აიაფებენ ტრანსპორტს და კომუნიკაციებს და ამხნევებენ ბაზრის მიღწევების ნდობას. 

მაგრამ ეკონომიკის სფეროში საქონლის ეს თავისუფალი ცირკულაცია გულისხმობს ასევე ემოციებს პოლიტიკურ სფეროში. ზოგი ემოცია,მაგალითად ამბიცია, ინტერესი, საკუთარი მეობის გამოხატვის სურვილი შეიძლება დადებით ემოციად ჩაითვალოს,ზოგი კი, მაგალითად გააფთრება და .. რომლებიც ერებს,ეთნიკურ ჯგუფებს თუ რელიგიებს აძულებენ ერთმანეთს-უარყოფითი ემოციაა.